Followers

Monday, October 24, 2011

Malaysia vs Indonesia

Pagi ni agak malas mau bangun....Biasa la cuti yg melampaui batasan...(macam aku plak nak raya)...
Suami aku pi keja pagi tadi pun, aku masih berlingkar malas di atas katil...
Tepat pkul 9.30 baru aku bangun, keluar bilik tngk sape pun xda...adik-adik 3 org tu sekolah, mak mertua ada kelas hari ni..maid entah kemana perginya....agak2 p bergosip dgn kawan se"indonesia" sebelah rumah kot.


Biasa nya pkul 10 am di office ialah tea break aku..jadi aku melangkah kedapur mengambil nasi lemak yg dibeli suami ku utk di jamah...sempat lagi aku teringat pesan suamiku "bangun nti jgn lupa bekfest, hari ni duk rmh layan series drama yg b donlod semalam tau"

Selesai menjamah nasi lemak, aku masuk semula ke dalam bilik..mengemas katil dan megumpul kain baju utk dibasuh.. Dlm hati membebel geram "di tinggalnya stok baju yg berselerak di tepi katil...aku jugak kna kemas"

Sambil membelek rambut, teringat semalam ke Jitra mall utk gunting rambut...thank to Kelly Academy!! mmg aku satisfy sunggh dia pnya service..Tapi kesihan org tu, kna tnggu aku selama sejam!

Add caption


Lepas dah masukkan baju dlm mesin basuh, aku masuk ke dalam bilik semula utk mengechek crita2 yg aku donlod semalam...huh...semua success!! masa tu maid dah blik n dia sibuk mem"vacum".... sampai ja dpn pintu bilik dia tngk aku tengah melayan fesbuk lalu dia bertnya pada aku..

kak siti: eh kalo mau kirim gambar ke Indonesia gi mana ya? bole kirm ke fesbuk ya? kakak mau kirim ke adik kakak di jawa tngah

aku: boleh aja..kalo ada account nya..

kak ct: aloh..kakak enggak ada...enggak reti gna semua ini..

aku : kalo gitu kakak minta email fesbuk adik kakak tu, nti saya tolong kirim.. tapi gna account fesbuk saya la..

kak siti: boleh2..tnggu ya mau sms ke sana minta tp jgn dibilang sama umi atau along.. malu lah... nti dimarahnya kakak..

aku: beres...

selang beberapa minit......

kak siti: ni emailnya juga nick namenya dlm fesbuk....

aku ambil hanpon sony Ericsson milik kakak (dasat jugak maid pakai henpon cmni) 
aku search dan jumpa la fesbuk adiknya....
lalu aku upload gmbar kak siti utk tatapan adiknya....kesian juga dia, dah lama kat Malaysia entah rindu pada family dia di sana agaknya...aku buka album dalam fesbuk adik dia.....terpancar kegembiraan yg teramat di mata kak siti lalu dia ambil henpon dia snap gmbar adiknya di skrin laptop aku....

kak siti: gampang ya udah smpai pic nya ke sana..kalo mau di pos entah bila mau terima..makasih ya....

aku hnya mengangguk lalu kak siti smbung kerjanya semula......
dalam hati aku tersentak, kalo aku terpaksa berjauhan dgn family utk tempaoh 3 4 tahun tnpa jmpa langsung, huh...boleh mati kutu!!! ni pun dah rindu nk balik penang!!!......





1 comment: