Followers

Thursday, January 5, 2012

Kaca Mata Ku

Salam Blogger dan Salam 1 Malaysia.

Boring-boring dah tak tau nak buat apa tetiba aku terfikir nak post entry ni. Hari ni aku nak cerita perihal cermin mata.  Aku rasa insan-insan yang satu spesis dengan aku mesti menganggap cermin mata ni sebagai 1 keperluan dalam hidup. Tanpa dia gelaplah dunia...Tak gitu?

Aku start pakai spec tahun 2006. Time tu aku baru first sem dekat UiTM. Al maklum lah tabiat aku yang suka ngadap laptop ditambah pula suka duduk di tempat yang kurang pencahayaan. Kadang-kadang ada gak baca buku dalam gelap. Last-last bukan aku baca buku tapi buku baca aku. Alah itu perkara biasa!

Ni aku nak cerita sejarah spec aku kat korang. Koleksi lah katakan

Pic ni aku ambik masa event Fiesta De'Futsal kat kampus aku. Yang ni spec aku tahun 2006. Brand dah lupa. Lama sangat dah. Bingkai pun aku dah lupa simpan kat mana. Aku buat di kedai cermin mata area Seri Iskandar, Perak guna duit PTPT-PU. hahahah....

2006



Pic ni aku ambik kat depan kampus aku. Waktu tu kami baru balik konvoi Part 5 ke Taiping. Spec ni brand Playboy a.k.a spec favourite aku. Aku sayang gila. Cantik dia pnya design. Aku buat di kedai cermin mata di Krico Bukit Minyak. Rasanya aku guna duit PTPT-PU jugak kot. Tapi sayang, spec ni hilang. Tercicir dari kereta. Sedih giler.




2008 - Playboy style



Yang ni pula spec tahun 2009. Brand Levis's. My mother sponsor baru sebab spec lama hilang. Pakai tak lama sebab ntah kenapa tetiba rasa tak sesuai dengan muka. Masa beli ok jer. Bingkai dia sampai sekarang masih disimpan dengan elok.  Buat di kedai yang sama dengan Spec brand Playboy tu.

2009


Ini pic agak skema sebab snap di office. Tengok headset dekat telinga pun dah tau keje customer service.
Aku buat spec ni di Tesco E-Gate Penang. Brand apa ntah, tak ingat. Boyfriend sponsor. Sekarang boyfriend tu dah bertukar jadi Hubby. Bingkai still ada disimpan dengan elok. Kadang-kadang still pkai even sedikit kabur. Sayang sebab spec ni ada fotogrey.




2009

Yang ni yang paling Latest. Raya Tahun 2010 di kampung halaman. Spec ala ekonomi. Frame dan cermin dibeli asing. Brand Ray Ban cap Ayam. Al-Maklumlah, dah tak da sapa nak sponsor. Hehehehe...Aku buat di kedai cermin mata dekat Bagan Ajam. Diaorang cakap murah. Tapi cam sama ja harga. ermmm..aku tau. Nak promote je lebih.





Sekian. Kisah hidup spec aku.

1 comment:

  1. Spec 2010 paling best sebab spec 2 kita sama2 buat tapi spec abang dah patah...:(

    Nak spec baru....

    ReplyDelete