Followers

Tuesday, August 9, 2011

..dialog suami isteri..


Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya
:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah


Isteri : Kenapa pula?


Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" 
isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"


Suami : Berkenaan apa tu?


Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"


Suami : Contohnya?


Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?


Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural


Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang


Suami : Macam mana pula boleh sama?


Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?


Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi... 


 Kesimpulannya:
sapa2 yg terasa nk MAMPUS, sila lah kawin bnyak2...hahahaha...jgn marah...guraw ja..



Happy Blogwalking....:) .. 

2 comments:

  1. Abang hanya mampu...
    Tak nak yang mampus...
    =))=))=))

    ReplyDelete
  2. kalo rasa teringin bole cuba...:D

    ReplyDelete